1.تولید درونمایه هدفمند
حتما در اکثر مقالات تعلیم سئو در مورد اهمیت محتوا و استعمال آن درمبحث سئو بنیادی مطالبی خوانده اید.گوگل همیشه بیشترین تاکید خود را بر روی تولید درونمایه گذاشته و کوشش میکند تارنما هایی را در نتایج بالاتر نشان دهد که ارزش محتوا آن ها اغلب باشد و مورد پسند اکثر کاربران گوگل باشد.
5 تکنیک سئو
اما آیا نگارش درونمایه با هر سوژه و هر روشی میتواند به سئو کمک کند؟
پاسخ این سوال منفی است.اصلی ترین دسته نوشتن یک محتوا،انتخاب موضوع آن است.اینکه چه موضوعی را برگزیدن نماییم که بدست کاربران سرچ کافی داشته باشد و در ادامه برای وب سایت ما ورودی پسندیده بیاورد.البته باید این را در نظر گرفت که برای آغاز شغل در یک تارنما نباید انتظار داشت موضوعات پر چشم وهمچشمی را انتخاب کرد و نتیجه گرفت.باید مرحله به مرحله جلو رفت و از موضوعات کم رقابت تر با میزان سرچ کمتر شروع کرد.
بیایید با یه مثال موضوع را ساده تر کنیم.فرض کنید شما یک تارنما با جستار خرید و فروش موبایل دارید.قطعا در این مورد عباراتی مثل "خرید موبایل" و "فروش موبایل" بیشترین کاربرد و سرچ را دارند.اما برای یک وب سایت ضعیف که تازه شروع به شغل کرده آیا داشتن چنین صفحاتی در سایت میتواند به ورود کاربران به سایت ختم شود؟قطعا با وجود رقبای زیادی که در این گویه هستی دارد نمیتوان با چنین صفحاتی هیچ نتیجه ای گرفت.پس باید با عبارات خیلی ساده تری شروع کرد.مثلا "خرید موبایل ارزان در تهران" عبارت مناسبی به نظر میرسد. آموزش سئو وردپرس رایگان سئو کردن این عبارت کار چندان سختی نیست و میتوان از مجموع چند عبارت این چنینی ورودی نکوداشتن برای سایت به دست آورد.
از طریق این تارنما میتوانید کلمات کلیدی پرسرچ پیوسته با سوژه وب سایت خود را به دست آورید.
https://lsigraph.com
2.سرعت لود سایت
سرعت لود سایت گرد از فاکتورهای سئو است که رعایت آن ضروری به عقیده میرسد.گوگل از وب سایت هایی که دیر لود میشوند و کاربران را منتظر میگذارند خوشش نمی آید.پس با داشتن سرعت لود طاقت مناسب نمیتوان انتظار داشت که به نتایج خوبی در گوگل دست پیدا کنید.
برای آزمایش سرعت لود سایت خود میتوانید از این تارنما کمک بگیرید.
https://gtmetrix.com/
3.سئو داخلی سایت
سئو داخلی سایت شامل موارد زیادی میشود که مهم ترین آن ها را میتوان تنظیم تگ های سایت و لینک دهی درونی دانست.
در تمامی صفحات سایت باید از تگ های h1,h2,h3 و ... به چهره مناسب بهرهگیری کرد.همچنین تگ title و description از اهمیت بالایی برخوردار است.
لینک دهی داخلی در وب سایت هایی که مقالات و مطالب زیادی دارند میتواند کمی پیچیده باشد.در اینجا بعضی از اصول لینک دهی داخلی را بررسی میکنیم.در یک صفحه از تارنما نباید تعداد زیادی لینک دهی درونی کاربرد شود.مثلا در یه نوشتار 500 کلمه ای به صورت میانگین باید در نزدیک 3 لینک داخلی داده شود و لینک دهی درونی بیش از کران در یک صفحه میتواند منجر به افت آن صفحه در نتایج جستجو گوگل شود.همچنین یک عبارت ویژه را نباید به دو صفحه گوناگون سایت لینک داد.این کار باعث سردرگم شدن ربات های گوگل در تشخیص صفحه منظور شما خواهد شد.مثلا عبارت "خرید موبایل" را تنها باید به صفحه خرید موبایل لینک عدل و اگر در بعضی صفحات این عبارت را مثلا به صفحه موبایل نوکیا لینک دهید ممکن است گوگل نتواند تشخیص دهد که صفحه هدف سایت شما برای خرید موبایل کدام صفحه است.
4.کار روی شبکه های اجتماعی
همیشه شبکه های اجتماعی کارایی زیادی بر روی نتایج گوگل داشته اند و این تاثیر در سال های پسین بیشتر هم شده است.داشتن لینک از شبکه هایی مشابه facebook,google plus,twitter,linkedin,pintrest میتواند تاثیر زیادی در بهبود جایگاه شما در گوگل داشته باشد.همچنین داشتن صفحات فعال در شبکه هایی اجتماعی شدنی است باعث شود صفحات شما در این شبکه ها نیز در نتایج بالای گوگل پیدا شوند و بازخورد احسان برایتان داشته باشد.
5.انجام درست فرآیند linkbuilding
لینک بیلدینگ یا همان ساخت بک لینک برای سایت زیاد پراهمیت و در همان سان حساس است.اکثر تارنما هایی که در کلمات پررقابت جایگاه احسان دارند لینک سازی مناسبی انجام دیتا اند.اما لینک سازی با هر اصول و قاعده ای نمیتواند پسندیده باشد و ممکن است با اتمام غیر اصولی پروسه لینک سازی نتایج شما به کلی از بین برود و گوگل سایت شما را جریمه کند.پس در سپریدن این شغل زیاد دقت کنید و یا این شغل را به متخصصان چیره دست سئو بسپارید.برای اطلاع بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله link building را مطالعه نمایید.