قالب های فارسی وردپرس 26

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 26

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

SEO – سئو چیست؟

SEO مخفف واژه Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر می‌باشد. این یک استراتژی است که توسط مدیران وب سایت ها اتخاذ می‌شود تا به وسیله بهبود رنک وبسایت خود در موتورهای جستجوگر بتوانند بازدیدکننده بیشتری را به وبسایت خویش جذب کنند.


سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر) روشهایی برای فریب گوگل و یا بازی با سیستمها نیست! آموزش ساده سئو وردپرس در مورد قواعد کدنویسی و فرمت صحیح محتوای یک سایت صحبت می کند الی بتواند بدست موتورهای جستجوگر بهتر دیده شود.


وقتی که کاربران در موتورهای جستجو به تعقیب محتوایی می گردند که در وبسایت شما وجود دارد، محتوای بهینه شده شما، در نتایج جستجو در جایگاه بالاتری دیده می شود و بخت بیشتری برای کلیک شدن پیدا می کند.


[ بازگشت به بالا ]



چرا سئو مهم است؟

موتورهای جستجوگر، اغلب مهمترین منبع جذب بازدیدکننده برای اکثر وبسایت ها هستند.


گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر، از الگوریتم پیچیده ای برای رسیدگی و رنک دادن به وبسایتها در نتایج جستجو استفاده می کنند. ولی این الگوریتم بی نقض نیست، و همواره به کمک شما برای گرفتن اینکه محتوای شما درباره چیست دربایستن دارد.


اگر محتوای شما بهینه نشده باشد، موتورهای جستجوگر نمیدانند چطور به آن رنک دهند. در نتیجه وقتی کاربران در مورد موضوعی جستجو می کنند که در سایت شما هستی دارد، سایت شما را در نتایج نمی بینند و درنتیجه شما این بازدید کننده گان را از دست می دهید.


سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر) برای صاحبان سوداگری و وبسایتهایشان زیاد حیاتی است. و برآیند اینکه این بهینه سازی میتوانند بیشینه بازدید کننده ممکن را از موتورهای جستجوگر اخذ کنند.


[ بازگشت به بالا ]

مبانی سئوی وردپرس

سئو میتواند زیاد تخصصی باشد، اما نباید اینطور باشد! فقط یادگیری بعضی از نکات سئو و به کارگیری آن در وبسایتتان می تواند کارایی زیاد قابل ملاحظه ای در حجم بازدید کننده ورودی شما از موتورهای جستجوگر خواهد داشت.


شما برای استفاده از تکنیکهای پایین لازم نیست که یک نابغه و یا متخصص سئو باشید، بلکه اگر درحال حاضر از وردپرس کاربرد می کنید می توانید از این تکنیکها هم کاربرد کنید.


بسیار خوب، می خواهیم بهینه سازی وبسایت شما را شروع کنیم!



تنظیمات دیده شدن در موتورهای جستجوگر وردپرس خویش را رسیدگی کنید

نمایش در موتورهای جستجو وردپرس دارای تنظیماتی است که می توانید به وسیله آن وبسایت خود را از حیث موتورهای جستجوگر نهان کنید.


هدف از این آپشن این است که قبل از قرار دادن وب‌سایت تان در رویت عموم، فرصت کافی برای حاضر سازی آن داشته باشید.


در هر چهره این امکان وجود دارد که این آپشن به طور تصادفی تیک خورده باشد و برآیند اینکه وبسایت شما از نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر حذف شود.


اگر وبسایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر دیده نمی شود، نخستین چیزی که باید بررسی کنید این آپشن است.


وارد پنل مدیریت وردپرس خویش شوید، سپس به مسیر زیر بروید: تنظیمات >> خواندن


نمایش در موتورهای جستجو

نمایش در موتورهای جستجو

لازم است لغایت اسکرول کنید الی در نسخه پارسی به عنوان “نمایش به موتورهای جستجو” برسید و مطمئن شوید که باکس ” از موتورهای جستجو تقاضا کن لغایت محتوای سایت را رسیدگی نکنند” تیک نخورده باشد.


در چهره بیچارگی تیک را بردارید و بر روی “ذخیره ی تغییرات” کلیک کنید.


[ بازگشت به بالا ]


از ساختار سازگار با سئو در URL های وردپرس استقاده کنید

URL های سازگار با سئو، دربرگیرنده کلماتی هستند که به روشنی به درونمایه مطلب لینک شده اشاره می کنند و به سادگی قابل خواستن هم برای انسان و هم برای موتورهای جستجوگر هستند.


چند مثال برای لینک های سازگار با قواعد سئو:

http://www.wpstart.ir/how-to-install-wordpress

http://www.wpstart.ir/common-wordpress-errors-and-how-to-fix-them


توجه کنید که این لینک ها قابل احضار هستند و هر کاربری با دیدن آن ها می تواند حدث بزند که با چه محتوایی مواجه خواهد شد.


چند نمونه برای لینک های ناسازگار با قواعد سئو را ببینید:

http://www.wpstart.ir/?p=10467

http://example.com/archives/123


همانطور که می بینید این لینک ها از ارقامی بهره‌گیری کرده اند که ارتباطی با محتوای مطلب مربوطه ندارد و کاربر نمی تواند با رویت این لینک ها حدسی در مورد محتوای مطلب بزند.


استفاده از ساختار سازگار با قواعد سئو برای پیوندهای یگانه در وردپرس می تواند شانس شما را برای کسب جایگاهی بهتر در موتورهای جستجوگر افزایش دهد.


در ادامه خواهید دید که چگونه می توانید ساختار پیوندهای یکتای خویش را در وردپرس بروز کنید.


خیلی ساده بر روی لینک Settings در منوی ادمین کلیک کرده و بار دیگر بر روی Permalinks کلیک کنید. این لینک شما را به صفحه‌ای مشابه صفحه پایین می‌برد:


پیوند یکی در وردپرس

پیوند گرد در وردپرس

همانطور که می‌بینید در این صفحه چند گزینه برای گزینش وجود دارد. برای جزئیات اغلب به مقاله ما در باره ساختار پیوندهای احد در وردپرس مراجعه کنید.


 


نکته مهم: اگر وبسایت شما بیش از 6 ماه است که تاسیس شده است، از تغییر ساختار پیوندهای یکتای خویش بپرهیزید مگر اینکه از ساختاری بهره‌گیری کرده اید که صرفا شامل اعداد است نه عنوان مطلب. اما اگر از تاریخ و اعداد در کنار اسم مطلب استفاده کرده اید تغییری ایجاد نکنید.


تغییر ساختار پیوندهای یکی در یک سایت آنلاین منجر به شکسته شدن لینک های شما که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند می شود. همینطور مایه ریسک از دست رفتن رنک شما خواهد شد.


اگر باید ساختار پیوند یکتای خود را تغییر دهید، یک فرد متخصص را برای این شغل استخدام کنید، به این ترتیب می‌توانید لینکها را به طور درست ریدایرکت کنید. با این حال شما share count رسانه اجتماعی خود بر روی صفحات را از دست خواهید داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.