قالب های فارسی وردپرس 26

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 26

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

محاسبه‌ی ظرفیت واقعی پاوربانک

برای محاسبه‌ی گنجایش واقعی پاوربانک باید گنجایش اسمی پاوربانک را در میزان بهره وری یا بهره‌وری آن ضرب کنید. همان‌طور که گفته‌شد بهره وری پاوربانک‌ها با یکدیگر متفاوت است. ممکن است با راندمان ۶۰ یا ۷۰ درصد یا حتی راندمان ۹۰ درصد روبرو باشید. معمولا ظرفیت اسمی و راندمان به‌صورت دو عدد در مشخصات پاوربانک درج می‌شود. اگر میزان بهره‌وری یا بهره وری پاوربانک از سوی شرکت سازنده مشخص‌نشده بود، می‌توانید برای محاسبه‌ی گنجایش واقعی، از درصد بهره وری میانگین ۸۰ درصد کاربرد کنید. بدین ترتیب اگر پاوربانک تبلیغاتی  با گنجایش اسمی ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خریداری کنید، به چهره تقریبی ظرفیتی برابر با ۸٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در اختیار خواهید داشت.

با پاوربانک چند بار می‌توانم باتری دستگاه را شارژ کنم؟ 

وقتی پاوربانک خریداری می‌کنید، با پروا به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی و میزان دربایستن خود، می‌توانید محاسبه کنید که اگر پاوربانک کاملا شارژ باشد، چند بار می‌تواند باتری دستگاه شما را شارژ کند.

با استفاده از راندمان پاوربانک و باتری گوشی، می‌توانید تعداد دفعات قابل شارژ گوشی بدست پاوربانک رو محاسبه کنید
همان‌طور که گفته شد حدود ۸۰ درصد گنجایش اسمی پاوربانک در عمل برای شارژ باتری دستگاه شما به‌کار دستگیر می‌شود و نزدیک ۲۰ درصد به‌صورت انرژی حرارتی و ... از دست می‌رود. در بهترین حالت نزدیک ۹۰ درصد ظرفیت پاوربانک در عمل باره استفاده پیمان می‌گیرد. ولی برای محاسبه‌ی میزان دفعات شارژ گجت خویش توسط پاوربانک، ضریب دیگری وجود دارد. همانطور که پاوربانک‌ها دارای ضریب بهره وری هستند، گوشی‌های هوشمند نیز از ضریب مشابهی سهم می‌برند. به این انگیزه که گوشی‌های هوشمند عموما از کیفیت ساخت بهتری نسبت به پاوربانک‌ها بهره می‌برند، ضریب بهره وری آن‌ها بیشتر است. با این حال اگر از ضریب بهره وری باتری گوشی هوشمند خود اطلاعی ندارید، می‌توانید این عدد را نیز ۸۰ یا ۹۰ درصد در عقیده بگیرید. 

بدین ترتیب مثلا اگر گوشی هوشمندی با گنجایش باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و بهره وری ۸۰ درصد داشته باشید و پاوربانک ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با بهره‌وری ۸۰ درصد خریداری کنید، طبق ساختاره ۲.۵ بار می‌توانید گوشی هوشمند خود را با این پاوربانک شارژ کنید. 

۶۰۰۰ × ۰.۸ × ۰.۸ ÷ ۱۵۰۰ = ۲.۵

می‌توانید از این ساختاره برای محاسبه‌ی تعداد دفعات قابل شارژ با پاوربانک، کاربرد کنید. البته سایت‌هایی هم هستند که به‌راحتی برای شما همین محاسبات را سپریدن می‌دهند. برای نمونه می‌توانید به وب‌سایت powerbankexpert مراجعه کنید؛ نوع گوشی هوشمند و ظرفیت پاوربانک را مشخص کنید، لغایت شمار دفعات قابل شارژ گوشی نمایش داده شود.

سایر مشخصه‌ و قابلیت‌های پاوربانک‌ها
شدت جریان 

علاوه بر محاسبه‌ی گنجایش باره نیاز، باید شدت جریان خروجی پاوربانک را نیز مورد توجه پیمان دهید. بعضی پاوربانک‌های حائز پورت‌های متعددی هستند و از هر پورت می‌توانید خروجی با شدت‌جریان متفاوت بگیرید. مثلا ممکن است شما برای شارژ کردن دستگاه خویش بیچارگی به پاوربانکی با خروجی USB و دو شدت جریان مختلف مثلا یک آمپر و ۲.۱ آمپر دربایستن داشته باشید. 

پاوربانک ، Powerbank

مقاله‌های مرتبط:
از پاوربانک هوشمند چه می دانید ؟
ظرفیت و شدت جریان خروجی، جزو پارامترهای مهم در گزینش پاورباک هستند. شدت جریان خروجی پاوربانک می‌تواند بسیار گوناگون باشد و با پروا به نیاز خود باید پاوربانک باره نظرتان را تهیه کنید. بسیاری از پاوربانک‌های بازار، دارای دو پورت با دو شدت جریان مختلف هستند، اما در بازار پاوربانک‌هایی با یک پورت هم به‌فروش می‌رسند. مثلا اگر دستگاه شما نیاز به شدت جریان ۲.۱ آمپر داشته باشد و پاوربانک شما تنها حائز پورت شدت جریان یک آمپری باشد، باتری خیلی کند شارژ می‌شود. 

سرعت شارژ باتری دستگاه بدست پاوربانک

وقتی از پاوربانک بهره‌گیری می‌کنید، بی‌شک همنشین دارید باتری دستگاه شما هر چه سریع‌تر شارژ شود. سرعت شارژ پاوربانک، به شدت جریان خروجی آن پیوستگی دارد. بعضی مدل‌های معمولی پاوربانک تنها خروجی با شدت جریان یک آمپر را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما پاوربانک‌های پیشرفته‌تر، می‌توانند شدت جریان ۲ آمپر یا اغلب را هم در خروجی خویش در پسندیدن کاربر قرار دهند. وقتی شدت جریان بیشتری در خروجی پورت‌های پاوربانک در اختیار کاربر پیمان داشته باشد، بالطبع بر سرعت شارژ شدن تاثیر می‌گذارد. 

یکی دیگر از موضوعات مهم در مورد سرعت شارژ باتری دستگاه بدست پاوربانک، تکنولوژی به‌کار برده شده در پاوربانک است. اگر پاوربانک از تکنولوژی شارژ تند سهم دستگیر باشد، بالطبع سریع‌تر باتری دستگاه شما شارژ می‌شود. بعضی پاوربانک‌های بازار از تکنولوژی شارژ سریع ۲.۰ یا ۳.۰ کوالکام بهره‌مند هستند که چنانچه باتری دستگاه شما با این فناوری‌ها سازگاری داشته باشد، می‌توانید پاوربانکی خریداری کنید که باتری دستگاه شما را سریع‌تر شارژ کند. 

پاوربانک

پاوربانک با فناوری شارژ تند ۱.۰ معمولا حائز ولتاژ خروجی  ۵ ولت و بیشینه تاب ۱۰ وات است. در حالی‌که در تکنولوژی شارژ سریع ۲.۰، خروجی می‌تواند  ۵ ولت، ۹ ولت یا ۱۲ ولت و تاب باتری ۱۸ وات باشد. هم‌چنین در فناوری شارژ سریع ۳.۰، ولتاژ خروجی می‌تواند  از ۳.۲ ولت تا ۲۰ ولت باشد و توان خروجی نیز تا ۱۸ وات افزایش پیدا می‌کند. 

اتصالات

یکی سایر از موضوعات مهم در حین خرید پاوربانک، اتصالات آن است. اکثر این دستگاه‌ها دارای پورت USB هستند که برای شارژ کردن گوشی هوشمند و تبلت به‌کار دستگیر می‌شود. با این وجود، شدنی است شما به بیش از یک درگاه خروجی احتیاج داشته باشید و بخواهید همهنگام چند دستگاه را شارژ کنید. یا شدنی است احتیاج به پورت USB-C داشته باشید. براساس شمار پورت‌های مورد بیچارگی خویش و نوع پورت، پاوربانک باره نظرتان را خریداری کنید. 

در عقیده داشته باشید پاوربانک‌ها در ساحل درگاه‌های خروجی، به یک پورت معمولا میکرو USB یا USB‌ گونه C برای شارژ باتری خویش مجهز هستند و شارژ گوشی‌های هوشمند از این پورت ممکن نخواهد بود.

آشنایی با درگاه ‌های مختلف و مبدل‌ های متناسب با آن‌ها

کامپیوترهای امروزی به درگاه‌های مختلفی مجهز هستند؛ از درگاه‌های USB قدیمی گرفته تا درگاه‌های جدیدی نظیر USB نوع C با پشتیبانی از تاندربولت ۳. حتی اگر تمام درگاه‌های رایج در کامپیوترهای شخصی را بشناسید هم تشخیص نوع کابل یا مبدل‌ (آداپتور) مناسب برای اتصال دستگاه‌های مختلف، نظیر نمایشگر، تلویزیون و ابزارهای شبکه به یک درگاه خاص ممکن است آسان نباشد.

هنگامی که یک لپتاپ، یک دستگاه تبدیل‌شونده (نظیر سرفیس بوک) یا یک رایانه‌ی رومیزی می‌خرید، احتمالا به درگاه‌های موجود روی آن‌ توجه می‌کنید. پشتیبانی از درگاه‌های بیشتر به معنی دردسر کمتر و عدم نیاز به مبدل‌های مختلف است. اما آشنایی با درگاه‌ها و مبدل‌های مناسب برای اتصال وسایل مختلف امری سودمند است. برای آشنایی با انواع مختلف درگاه‌ها و مبدل‌های مربوطه، در ادامه‌ی این مقاله زومیت را همراهی کنید.

جک صوتی / Audio Jack

جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری

دیگر نام‌ها: جک هدفون

توضیح: اکثر ما این درگاه را به‌عنوان جک هدفون می‌شناسیم. جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری رایج‌ترین درگاه صوتی در تمام رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه است. به لطف این درگاه می‌توانید اکثر هدفون‌ها یا بلندگوهای سیمی رایج را به دستگاه خود متصل کنید. برخی دستگاه‌های قدیمی‌تر دارای درگاه‌های ۳.۵ میلی‌متری جداگانه برای اتصال هدفون و میکروفون بودند؛ ولی اغلب دستگاه‌های مدرن از درگاه ۳.۵ میلی‌متری مشترک برای هدفون و میکروفون استفاده می‌کنند.

مبدل‌های مربوطه: اگر دستگاه شما فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری است، می‌توانید از هدفون‌های USB یا از مبدل‌ USB به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا استفاده کنید. یک گزینه‌ی دیگر، استفاده از هدفون‌ها و بلندگو‌های بی‌سیم است. اگر از آیفون اپل استفاده می‌کنید، می‌توانید از مبدل‌ لایتنینگ به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا یا هدفون‌های دارای کانکتور لایتنینگ استفاده کنید. افرادی که از دستگاه‌های مجهز به پورت USB Type-C استفاده می‌کنند، می‌توانند از مبدل‌های USB Type-C به جک ۳.۵ میلی‌متری یا هدفون‌های USB Type-C استفاده کنند.

درگاه اترنت / Ethernet Port

درگاه اترنت

دیگر نام‌ها: درگاه اترنت ۱۰۰/۱۰، درگاه اترنت گیگابیت، درگاه RJ-45

توضیح: این درگاه را بیشتر روی لپ‌تاپ‌های تجاری و کامپیوترهای رومیزی پیدا می‌کنید. درگاه اترنت امکان ارتباط مستقیم به یک شبکه را با استفاده از سیم فراهم می‌کند. درحالی‌که تکنولوژی وای-فای به پیشرفت و فراگیر شدن خود ادامه می‌دهد، داشتن امکان اتصال به شبکه به‌وسیله‌ی سیم گزینه‌ای ارزشمند است؛ به‌ویژه در اماکنی نظیر هتل‌ها که ممکن است سیگنال وای‌فای ضعیف باشد. در مشخصات دستگاه‌ها معمولا از این درگاه با نام درگاه اترنت ۱۰۰/۱۰ یا درگاه اترنت گیگابیت نام برده می‌شود. اما فارغ از این عبارات، در تمام لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی فعلی، حداکثر سرعت این درگاه به یک گیگابیت بر ثانیه محدود می‌شود.

مبدل‌های مربوطه:‌ اگر دستگاه شما فاقد درگاه اترنت است، می‌توانید یک مبدل USB به اترنت را به قیمت ۱۵ تا ۳۰ دلار خریداری کنید. تفاوت قیمت این مبدل‌ها مربوط به نوع درگاه USB است؛ مبدل‌های USB Type-C به اترنت معمولا از مبدل‌های USB Type-A به اترنت گران‌تر هستند. داک‌های ارتباطی نیز اغلب دارای درگاه اترنت هستند.

HDMI 2.1

درگاه HDMI

توضیح: درگاه HDMI که مخفف عبارت High-Definition Multimedia Interface (به معنی رابط چندرسانه‌ای وضوح بالا) است، رایج‌ترین درگاه برای اتصال تلویزیون‌ها و همچنین بسیاری از نمایشگرهای خارجی و پروژکتورها است. بر اساس نوع کارت گرافیک‌ دستگاه شما، درگاه‌های HDMI می‌توانند حداکثر رزولوشن 4K را پشتیبانی کنند؛ اما امکان اتصال دو نمایشگر به‌طور همزمان به یک درگاه HDMI وجود ندارد. لازم به ذکر است که درگاه HDMI امکان انتقال همزمان صدا و تصویر دارد.

اغلب دستگاه‌ها مجهز به درگاه HDMI عادی هستند؛ اما برخی دستگاه‌های فوق باریک از درگاه Mini-HDMI استفاده می‌کنند که از درگاه HDMI عادی کوچک‌تر است و یافتن مبدل مناسب برای آن‌ چندان آسان نیست.

مبدل‌های مربوطه: اگر دستگاه شما دارای پورت HDMI است و در نظر دارید یک نمایشگر دارای درگاه DVI را به آن وصل کنید، به یک مبدل HDMI به DVI نیاز خواهید داشت. قیمت این مبدل حدودا ۱۰ دلار است. مبدل‌هایی نیز برای تبدیل USB Type-C به HDMI وجود دارند؛ هرچند باید درگاه USB Type-C دستگاه شما نیز دارای قابلیت انتقال تصویر باشد. برای تبدیل HDMI به DisplayPort، به مبدلی با منبع برق جداگانه نیازمند هستید. این مبدل اندکی گران‌تر از دیگر مبدل‌ها است و قیمتی حدود ۳۰ دلار دارد. توجه داشته باشید که کابل‌های DisplayPort به HDMI بدون منبع برق کار نمی‌کنند.


اچ‌پی از وب‌کم سه بعدی Z 3D رونمایی کرد

اچ‌پی در سال ۲۰۱۴ از کامپیوتر بدون کیسِ Sprout با قابلیت تشخیص سه‌بعدی رونمایی کرد که بدون نیاز به ماوس و صفحه کلید و از طریق صفحه‌ی تعاملی و دوربین سه‌بعدی، دستورات کاربر را دریافت می‌کرد. اما این کامپیوتر با وجود فناوری جذابی که داشت چندان موفق نبود و مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. از طرفی اگر کامپیوتری قوی داشتید و می‌خواستید فناوری تشخیص سه‌بعدی اچ‌پی را به آن اضافه کنید، راه‌ حلی برایتان وجود نداشت. حال اچ‌پی پس از چهار سال از عرضه‌ی Sprout، دوربین سه‌بعدی جدیدی به نام Z 3D به لاس‌و‌گاس آورده است که قابلیت‌های شبیه به Sprout را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی شما اضافه می‌کند. 

به‌طور کلی Z 3D به کامپیوتر شما کمک می‌کند تا بتواند اطلاعات پیرامون دستگاه را به‌صورت سه‌بعدی دریافت کند. این دوربین که ابعاد نسبتا بزرگ‌تری از وب‌کم‌های رایج بازار دارد، می‌تواند در لبه‌ی بالای نمایشگر لپ‌تاپ یا مانیتور شما نصب شود. پس از اتصال Z 3D به کامپیوتر می‌توانید به کمک فناوری واقعیت مجازی و قابلیت ضبط تصاویر سه‌بعدی، اسکن سه‌بعدی از اشیاء دنیای واقعی تهیه کنید. 

 از این دوربین می‌توان به‌عنوان یک دوربین معمولی نیز استفاده کرد و مثلا به اسکن اسناد یا گفتگوی تصویری پرداخت. البته با این دوربین نمی‌توانید میز پروژکشنِ چندلمسی کامپیوتر Sprout را در اختیار داشته باشید.

متأسفانه هنوز اطلاعات بیشتری در‌باره‌ی Z 3D و زمان عرضه یا قیمت آن در دسترس نیست؛ اما انتظار می‌رود با شروع به کار نمایشگاه CES 2018، اطلاعات بیشتری درباره‌ی این محصول ارائه شود.

CES LOGO

  

برای مشاهده کلیه اخبار و مقالات و تماشای ویدیوهای مرتبط با نمایشگاه به صفحه اختصاصی CES 2019 مراجعه کنید.

الکسا آمازون ۱۰ میلیون بار از پلی استور دانلود شد

نمی‌توان موفقیت اسپیکرهای اکو و دستیار صوتی الکسا آمازون را منکر شد. شیء استوانه‌ای عجیبی که امکان اجرای موسیقی و طرح چندین پرسش را به شما می‌داد، حال به یک مدل کامل و جامع از چندین دستگاه تبدیل شده است؛ اکوسیستمی که از ادغام محصولات متنوعی به‌وجود آمده است.

از آن‌جا که آمازون هیچ‌گاه آمار دقیقی از تعداد دستگاه‌های به‌فروش رفته اکو را منتشر نمی‌کند، آمار به‌دست آمده بر اساس برآوردهای دیگر شرکت‌ها یا اطلاعات مبهمی است که توسط خود آمازون ارائه داده می‌شوند. به عنوان مثال، بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن بودند که حدود ۸ تا ۱۰ میلیون دستگاه اکو در سال ۲۰۱۶ به فروش رفت. پس از آن، این آمارگیری برای سال ۲۰۱۷ نیز انجام گرفت و تعداد دستگاه‌های به فروش رفته ۲۰ تا ۲۸ میلیون تخمین زده شد. اما چیزی که واضح است، اینکه آمار آمازون مبنی بر فروش میلیون‌ها نسخه از دستگاه الکسا تنها در جمعه سیاه بوده است.

برای این منظور که صحت یا عدم صحت این آمار مشخص شود، تعداد دفعات نصب اپلیکیشن الکسا آمازون را در فروشگاه اندرویدی پلی استور بررسی می‌کنیم؛ این برنامه تنها ۱۰ میلیون بار دانلود شده است.

بر اساس گزارش اپ برین (AppBrain)، دانلود این برنامه از نوامبر ۲۰۱۴ تا می ۲۰۱۷ به ۵ میلیون بار و پس از آن تنها در ۷ ماه گذشته دو برابر شده است. رقم ۱۰ میلیون دستگاه می‌تواند شامل یک اکو یا حتی برخی از آنان شامل هیچ اکویی نباشد؛ به منظور همگام‌سازی حساب‌های کاربری و آموزش صداهای کاربران، باید اپلیکیشن مربوطه را از فروشگاه نرم‌افزاری دانلود کرد.

همچنین تعداد کلی کاربران iOS و افرادی که ممکن است به دستگاه اکو مجهز باشند نیز مورد محاسبه قرار گرفت. علاوه بر این، کشورهایی که اپلیکیشن الکسا به‌طور رسمی در آن‌ها فعال نیست و برای دریافت آن مجبور به دریافت APK از سایر منابع می‌شوند نیز محاسبه شد.

بد نیست بدانید که این اعداد و ارقام، تعداد واقعی نسخه‌های به فروش رفته دستگاه اکو را نشان نمی‌دهد؛ اما با توجه به اینکه روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ سپری می‌شود، احتمالا این دستگاه از فروش نسبتا بالایی برخوردار شود.

البته با در نظر گرفتن همان آمار ۱۰ میلیونی برای دانلود اپلیکیشن الکسا و ۵۰ میلیون دانلود از سایر فروشگاه‌ها، هنوز هم آمار دریافت گوگل هوم رقمی افزون بر این آمار را نشان می‌دهد. اما احتمالا علت این افزایش فروش، کروم‌کست بوده است.


Roav Viva: دستیار صوتی الکسا را به خودرو می‌آورد

انکر یک برند جدید با نام Roav به لیست برندهای زیرشاخه‌ی خود اضافه کرده و اولین محصول این برند، یک کیت بلوتوث مخصوص خودرو با نام Viva است. این کیت که در واقع یک شارژر USB است، دسترسی به دستیار صوتی آمازون الکسا را نیز به خودرو شما اضافه می‌کند. 

بسیاری از خودروهای جدید به یکی از پلتفرم‌های هوشمند مانند اندروید اتو یا کار‌پلی اپل مجهز شده‌اند؛ اما اگر خودرویی قدیمی داشته باشید، محصول جدید انکر می‌تواند به شما کمک کند تا بسیاری از اطلاعات مورد نیاز خود را بدون نیاز به لمس گوشی یا نمایشگر به‌ دست آورید. 

برند Roav روی لوازم جانبی و محصولات مرتبط با خودرو مانند شارژر موبایل، دش‌کم و ... تمرکز دارد. ویوا بخشی از بازار بزرگی است که به تازگی شکل گرفته و در آن شرکت‌ها تلاش می‌کنند با ارائه‌ی محصولات متنوع، خودروها را هوشمند کنند. بسیاری از محصولات جدیدی که برای خودروها ارا‌ئه می‌شوند، به دستیار صوتی الکسا آمازون مجهز شده‌اند تا کاربر بتوانند از طریق دستورات صوتی، قرار ملاقات‌های خود را مرور کند، خبرهای مورد نظر خود را بشنود، اطلاعات مورد نظرش را در وب جستجو کند، موسیقی پخش کند یا مقصدش را از روی نقشه پیدا کند. 

Viva از طریق بلوتوث ۴ به موبایل و خودرو متصل می‌شود. وقتی اتصال برقرار شد، از طریق میکروفن‌ دوگانه‌ی این ابزار که قابلیت حذف نویز نیز دارد، کاربر می‌توانند دستورات صوتی را ارسال کند و پاسخ را از الکسا آموزن بگیرد. علاوه بر این ویوا می‌تواند موبایل شما را نیز شارژ کند.

انکر قیمت ۵۰ دلار را برای Viva در نظر گرفته و قرار است اوایل سال جاری میلادی این محصول در قفسه فروشگاه‌ها قرار بگیرد.