قالب های فارسی وردپرس 26

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 26

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

محاسبه‌ی ظرفیت واقعی پاوربانک

برای محاسبه‌ی گنجایش واقعی پاوربانک باید گنجایش اسمی پاوربانک را در میزان بهره وری یا بهره‌وری آن ضرب کنید. همان‌طور که گفته‌شد بهره وری پاوربانک‌ها با یکدیگر متفاوت است. ممکن است با راندمان ۶۰ یا ۷۰ درصد یا حتی راندمان ۹۰ درصد روبرو باشید. معمولا ظرفیت اسمی و راندمان به‌صورت دو عدد در مشخصات پاوربانک درج می‌شود. اگر میزان بهره‌وری یا بهره وری پاوربانک از سوی شرکت سازنده مشخص‌نشده بود، می‌توانید برای محاسبه‌ی گنجایش واقعی، از درصد بهره وری میانگین ۸۰ درصد کاربرد کنید. بدین ترتیب اگر پاوربانک تبلیغاتی  با گنجایش اسمی ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خریداری کنید، به چهره تقریبی ظرفیتی برابر با ۸٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در اختیار خواهید داشت.

با پاوربانک چند بار می‌توانم باتری دستگاه را شارژ کنم؟ 

وقتی پاوربانک خریداری می‌کنید، با پروا به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی و میزان دربایستن خود، می‌توانید محاسبه کنید که اگر پاوربانک کاملا شارژ باشد، چند بار می‌تواند باتری دستگاه شما را شارژ کند.

با استفاده از راندمان پاوربانک و باتری گوشی، می‌توانید تعداد دفعات قابل شارژ گوشی بدست پاوربانک رو محاسبه کنید
همان‌طور که گفته شد حدود ۸۰ درصد گنجایش اسمی پاوربانک در عمل برای شارژ باتری دستگاه شما به‌کار دستگیر می‌شود و نزدیک ۲۰ درصد به‌صورت انرژی حرارتی و ... از دست می‌رود. در بهترین حالت نزدیک ۹۰ درصد ظرفیت پاوربانک در عمل باره استفاده پیمان می‌گیرد. ولی برای محاسبه‌ی میزان دفعات شارژ گجت خویش توسط پاوربانک، ضریب دیگری وجود دارد. همانطور که پاوربانک‌ها دارای ضریب بهره وری هستند، گوشی‌های هوشمند نیز از ضریب مشابهی سهم می‌برند. به این انگیزه که گوشی‌های هوشمند عموما از کیفیت ساخت بهتری نسبت به پاوربانک‌ها بهره می‌برند، ضریب بهره وری آن‌ها بیشتر است. با این حال اگر از ضریب بهره وری باتری گوشی هوشمند خود اطلاعی ندارید، می‌توانید این عدد را نیز ۸۰ یا ۹۰ درصد در عقیده بگیرید. 

بدین ترتیب مثلا اگر گوشی هوشمندی با گنجایش باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپرساعت و بهره وری ۸۰ درصد داشته باشید و پاوربانک ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با بهره‌وری ۸۰ درصد خریداری کنید، طبق ساختاره ۲.۵ بار می‌توانید گوشی هوشمند خود را با این پاوربانک شارژ کنید. 

۶۰۰۰ × ۰.۸ × ۰.۸ ÷ ۱۵۰۰ = ۲.۵

می‌توانید از این ساختاره برای محاسبه‌ی تعداد دفعات قابل شارژ با پاوربانک، کاربرد کنید. البته سایت‌هایی هم هستند که به‌راحتی برای شما همین محاسبات را سپریدن می‌دهند. برای نمونه می‌توانید به وب‌سایت powerbankexpert مراجعه کنید؛ نوع گوشی هوشمند و ظرفیت پاوربانک را مشخص کنید، لغایت شمار دفعات قابل شارژ گوشی نمایش داده شود.

سایر مشخصه‌ و قابلیت‌های پاوربانک‌ها
شدت جریان 

علاوه بر محاسبه‌ی گنجایش باره نیاز، باید شدت جریان خروجی پاوربانک را نیز مورد توجه پیمان دهید. بعضی پاوربانک‌های حائز پورت‌های متعددی هستند و از هر پورت می‌توانید خروجی با شدت‌جریان متفاوت بگیرید. مثلا ممکن است شما برای شارژ کردن دستگاه خویش بیچارگی به پاوربانکی با خروجی USB و دو شدت جریان مختلف مثلا یک آمپر و ۲.۱ آمپر دربایستن داشته باشید. 

پاوربانک ، Powerbank

مقاله‌های مرتبط:
از پاوربانک هوشمند چه می دانید ؟
ظرفیت و شدت جریان خروجی، جزو پارامترهای مهم در گزینش پاورباک هستند. شدت جریان خروجی پاوربانک می‌تواند بسیار گوناگون باشد و با پروا به نیاز خود باید پاوربانک باره نظرتان را تهیه کنید. بسیاری از پاوربانک‌های بازار، دارای دو پورت با دو شدت جریان مختلف هستند، اما در بازار پاوربانک‌هایی با یک پورت هم به‌فروش می‌رسند. مثلا اگر دستگاه شما نیاز به شدت جریان ۲.۱ آمپر داشته باشد و پاوربانک شما تنها حائز پورت شدت جریان یک آمپری باشد، باتری خیلی کند شارژ می‌شود. 

سرعت شارژ باتری دستگاه بدست پاوربانک

وقتی از پاوربانک بهره‌گیری می‌کنید، بی‌شک همنشین دارید باتری دستگاه شما هر چه سریع‌تر شارژ شود. سرعت شارژ پاوربانک، به شدت جریان خروجی آن پیوستگی دارد. بعضی مدل‌های معمولی پاوربانک تنها خروجی با شدت جریان یک آمپر را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما پاوربانک‌های پیشرفته‌تر، می‌توانند شدت جریان ۲ آمپر یا اغلب را هم در خروجی خویش در پسندیدن کاربر قرار دهند. وقتی شدت جریان بیشتری در خروجی پورت‌های پاوربانک در اختیار کاربر پیمان داشته باشد، بالطبع بر سرعت شارژ شدن تاثیر می‌گذارد. 

یکی دیگر از موضوعات مهم در مورد سرعت شارژ باتری دستگاه بدست پاوربانک، تکنولوژی به‌کار برده شده در پاوربانک است. اگر پاوربانک از تکنولوژی شارژ تند سهم دستگیر باشد، بالطبع سریع‌تر باتری دستگاه شما شارژ می‌شود. بعضی پاوربانک‌های بازار از تکنولوژی شارژ سریع ۲.۰ یا ۳.۰ کوالکام بهره‌مند هستند که چنانچه باتری دستگاه شما با این فناوری‌ها سازگاری داشته باشد، می‌توانید پاوربانکی خریداری کنید که باتری دستگاه شما را سریع‌تر شارژ کند. 

پاوربانک

پاوربانک با فناوری شارژ تند ۱.۰ معمولا حائز ولتاژ خروجی  ۵ ولت و بیشینه تاب ۱۰ وات است. در حالی‌که در تکنولوژی شارژ سریع ۲.۰، خروجی می‌تواند  ۵ ولت، ۹ ولت یا ۱۲ ولت و تاب باتری ۱۸ وات باشد. هم‌چنین در فناوری شارژ سریع ۳.۰، ولتاژ خروجی می‌تواند  از ۳.۲ ولت تا ۲۰ ولت باشد و توان خروجی نیز تا ۱۸ وات افزایش پیدا می‌کند. 

اتصالات

یکی سایر از موضوعات مهم در حین خرید پاوربانک، اتصالات آن است. اکثر این دستگاه‌ها دارای پورت USB هستند که برای شارژ کردن گوشی هوشمند و تبلت به‌کار دستگیر می‌شود. با این وجود، شدنی است شما به بیش از یک درگاه خروجی احتیاج داشته باشید و بخواهید همهنگام چند دستگاه را شارژ کنید. یا شدنی است احتیاج به پورت USB-C داشته باشید. براساس شمار پورت‌های مورد بیچارگی خویش و نوع پورت، پاوربانک باره نظرتان را خریداری کنید. 

در عقیده داشته باشید پاوربانک‌ها در ساحل درگاه‌های خروجی، به یک پورت معمولا میکرو USB یا USB‌ گونه C برای شارژ باتری خویش مجهز هستند و شارژ گوشی‌های هوشمند از این پورت ممکن نخواهد بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.